Co można jeść podczas ciąży

0
226
Co można jeść podczas ciąży

Sporo kobiet, które spodziewają się dziecka, często pyta specjalistów, co można jeść podczas ciąży. Kwestia ta jest bez wątpienia niezwykle istotna, jednak krąży na jej temat wiele mitów i nieprawdziwych informacji. Z pewnością warto więc rozwiać wszelkie wątpliwości. Produkty spożywane w tym okresie przekładają się bowiem nie tylko na zdrowie przyszłej mamy, ale również jej dziecka.

Co można jeść podczas ciąży na jej wczesnym etapie

Co można jeść podczas ciążyNajpierw należy powiedzieć, co można jeść podczas ciąży we wczesnych jej etapach. Pierwsza połowa tzw. błogosławionego stanu to czas, w którym należy zrezygnować z wszelkich niezdrowych i nieprawidłowych nawyków żywieniowych. Trzeba natomiast wprowadzić do swojej diety jak najwięcej składników, które zapewniają wszystkie najistotniejsze elementy, jak witaminy czy sole mineralne. W drugiej połowie ciąży warto zadbać o więcej białka. Należy również pamiętać, by spożywana dzienna ilość kalorii była odpowiednia. Zapotrzebowanie kobiet w tym okresie rośnie, zatem powinno się dostarczać organizmowi o 500-700 kcal więcej.

Dieta ciążowa

Co można jeść podczas ciąży? Tak naprawdę mnóstwo produktów. Wiele energii i cennych składników dają warzywa i owoce. Szczególnie polecane są pomidory, szparagi, ziemniaki, fasola, papryka, marchew, szpinak, banany, truskawki, pomarańcze, cytryny, grejpfruty, jabłka, gruszki. Jeśli chodzi o węglowodany, witaminy i błonnik, można je zapewnić poprzez jedzenie odpowiedniego, pełnoziarnistego pieczywa i makaronów oraz ryżu (najlepiej brązowego). Nie należy również unikać tłuszczów roślinnych. Te znaleźć można w dobrej jakości oliwie lub oleju. Dobrym pomysłem jest dodawanie ich do różnych warzyw czy sałatek.

Mówiąc o tym, co można jeść podczas ciąży, trzeba także podkreślić ważną rolę żelaza. To właśnie ono odpowiada za budowę tkanek dziecka oraz produkcję czerwonych krwinek. Aby nie doszło do anemii u ciężarnej, musi ona spożywać właściwe porcje mięsa (czerwonego). Warto pamiętać, że żelazo zawarte jest również w warzywach, takich jak np. brokuły czy fasola.

Nie zapomnij o wapniu

Ponadto ważne jest również dostarczanie organizmowi wapnia, czyli budulca kości. Co można jeść podczas ciąży, by zapewnić sobie ten składnik? Przede wszystkim mleko oraz przetwory mleczne (zwłaszcza jogurty naturalne, maślanki), a także różnego rodzaju sery, migdały i oczywiście warzywa. Dość dobrym źródłem wapnia są rośliny strączkowe.

Zastanawiając się, co można jeść podczas ciąży, trzeba pamiętać, że tak naprawdę wiele prostych i dostępnych produktów jest wskazanych w tym okresie. Poza wymienionymi wcześniej warto wzbogacić jadłospis o kasze (zwłaszcza jaglaną i kuskus), jaja, ryby, płatki owsiane i tofu. Jeśli chodzi o picie, najlepiej zdecydować się na soki owocowe i wodę niegazowaną. Unikać należy z kolei surowego mięsa, jaj i ryb, pleśniowych serów oraz owoców morza.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here