\Kosmetyki to nie tylko cechy funkcjonalne (użytkowe) danego preparatu, w tym np. właściwości regenerujące czy rozjaśniające. Klient, który sięga po dany preparat, zwraca uwagę również na takie kwestie jak np. wygląd opakowania. Powód takiego stanu rzeczy jest bardzo prosty: chęć wyróżnienia się poprzez stosowanie produktu, który wygląda na ekskluzywny i luksusowy. Jakie elementy i materiały podkreślają ekskluzywny charakter produktu? Odpowiedź na pytanie znajduje się poniżej.
Opakowania na kosmetyki luksusowe – trzeba naśladować liderów rynku?
Co sprawia, że produkt kosmetyczny zaczyna kojarzyć się z luksusem? Aby poznać odpowiedź na to pytanie, można spróbować przeanalizować działania, jakie podejmują znane i cenione marki oferujące produkty uchodzące za wyroby z „górnej półki”. Jeśli przeanalizuje się produkty takich marek jak na przykład:
-
Chanel,
-
Versace,
-
Louis Vuitton,
-
Christian Dior,
to okazuje się, że dzięki wyrobionej przez lata renomie firmy te mogą pozwolić sobie na nawet na ekstrawaganckie formy promocji. W przypadku tak wielkich, globalnych wręcz marek właściwie każdy, nawet najmniejszy detal musi być dopracowany do perfekcji.
Z jakich materiałów i dodatków wykonuje się luksusowe opakowania kosmetyczne?
Wydaje się, że luksusowy design osiąga się przede wszystkim dzięki odpowiednio dobranym dodatkom. Co się przez to rozumie? Odpowiedź na pytanie jest prosta: wśród gustownych dodatków, które na co dzień stosuje się podczas przygotowywania luksusowych opakowań, można wyróżnić na przykład elementy wykonane z:
-
kamieni ozdobnych,
-
skóry,
-
metalu,
-
drewna,
-
szkła.
Ciekawym, choć niepozornym dodatkiem mogą być również jedwabne wstążki. Te drobne elementy są w stanie nadać minimalistycznym flakonom nowego charakteru. Także techniki zdobnicze, w tym na przykład metalizacja, piaskowanie czy grawerowanie, są w stanie sprawić, że opakowania na kosmetyki będą po prostu dobrze wyglądać.
Jakie rodzaje opakowań na produkty kosmetyczne mogą nadać kosmetykom luksusowy wygląd? Cóż, nie ma tu żadnych nadzwyczajnych pomysłów – są to powszechnie stosowane rozwiązania, które ma w swojej ofercie np. hurtownia opakowań kosmetycznych. Niektóre z nich zostały przedstawione poniżej:
-
butelki airless,
-
fiolki szklane,
-
zakraplacz szklany,
Niezależnie od rodzaju opakowania pewne jest jedno – powinno ono swoim wyglądem dopasowywać się do profilu klienta docelowego, jego potrzeb oraz oczekiwań.