4allwomen

Kobieta, Uroda, Zdrowie, Parenting

Lifestyle

Trening EMS pomoże w powrocie do kondycji po urazie. Na czym on polega?

Trening EMS pomoże w powrocie do kondycji po urazie. Na czym on polega?

Uraz może wymagać długiej rehabilitacji w celu przywrócenia sprawności uszkodzonym tkankom układu ruchu. W jaki sposób szybciej wrócić do dobrej kondycji? Warto pomyśleć o skorzystaniu z treningów EMS!

Jak wrócić do dobrej kondycji po doznanym urazie?

Powrót do kondycji po urazie może być trudny i wymaga cierpliwości oraz systematyczności. W jaki sposób powrócić wtedy do zdrowia szybciej? Warto zastosować się do poniższych porad:

Skonsultuj się z lekarzem lub fizjoterapeutą

Przed rozpoczęciem jakiejkolwiek aktywności fizycznej po urazie, ważne jest, aby skonsultować się z lekarzem lub fizjoterapeutą, którzy mogą określić, jakie ćwiczenia są odpowiednie dla stanu zdrowia.

Zacznij od ćwiczeń rozciągających i mobilizujących

Aby zwiększyć ruchomość i elastyczność mięśni, ważne jest, aby rozpocząć od ćwiczeń rozciągających i mobilizujących, takich jak lekkie rozciąganie ciała i delikatne ruchy obrotowe kończyn. Dopiero potem zaleca się przejść do bardziej złożonych ćwiczeń fizycznych.

Stopniowo zwiększaj intensywność

Kiedy dolegliwości wynikające z doznanego urazu zaczynają już słabnąć, warto zacząć zwiększać intensywność ćwiczeń. Można wtedy stosować ćwiczenia siłowe i cardio. Możesz również korzystać z aktywności jak jazda na rowerze, nordic walking, pływanie, które nie powodują dużego obciążenia dla układu ruchu.

Pamiętaj o odpoczynku

Powrót do zdrowia po urazie wymaga odpoczynku, aby pozwolić ciału na regenerację. Unikaj przeciążania się i pamiętaj o dłuższych przerwach między treningami.

Skonsultuj się z trenerem personalnym

Trener personalny może pomóc Ci w dostosowaniu programu treningowego do Twojego stanu zdrowia, monitorowaniu postępów oraz zapobieganiu ewentualnym kontuzjom.

Nie forsuj się

Ważne jest, aby pamiętać, że powrót do kondycji po urazie może trwać dłużej niż zwykle, aby nie przyspieszać procesu i stosować nadmiernie forsownych i wyczerpujących ćwiczeń, ponieważ może to zwiększyć ryzyko ponownej kontuzji.

Trening EMS dla osób po kontuzji – dlaczego warto go wybrać?

Treningi EMS (Electro albo Electric Muscle Stimulation) są rodzajem treningów wykorzystujących specjalne urządzenia do elektrostymulacji mięśni. Polegają one na przekazywaniu do mięśni odpowiednio dobranych impulsów elektrycznych prądu stałego i zmiennego o różnej częstotliwości za pomocą umieszczonych na ciele elektrod. Dowiedz się więcej pod linkiem https://www.intime.pl/trening-ems/.

Poprzez trening EMS można osiągnąć świetne efekty, ponieważ impulsy elektryczne pobudzają mięśnie znacznie intensywniej niż podczas zwykłego ruchu. Jednocześnie prowadzone podczas takich treningów ćwiczenia nie są wymagające i forsowne, dlatego też mogą być one używane również przez osoby po urazach.

Za pomocą treningów EMS można wtedy skuteczniej aktywować różne partie mięśniowe ciała, co również ma duże znaczenie dla osób, które są po kontuzjach, dlatego muszą prowadzić one rehabilitację.

Najczęściej wystarczają 1-2 treningi EMS w ciągu tygodnia. Jeden trening trwa zaledwie około 20 minut, ale daje on możliwość uzyskania rezultatów porównywalnych z parogodzinnym ruchem.

Należy jednak pamiętać o tym, że osoby, które chcą skorzystać z treningu EMS powinny skonsultować się z lekarzem albo fizjoterapeutą, aby określić, czy jest to odpowiedni rodzaj treningu dla nich.

Gdzie dostępne są treningi EMS?

Jeśli chcesz rozpocząć trening EMS Kraków jest miastem, gdzie obecnie funkcjonują jedne z najlepszych klubów dysponujących nowoczesnym zapleczem do elektrostymulacji mięśniowej.

Aby zapisać się na trening EMS w Krakowie, wystarczy skontaktować się z wybranym klubem oraz umówić się na konkretny termin treningu.

Udostępnij

O autorze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.