Konferencja prasowa i inauguracja kampanii Save the Music!

Inauguracja naszej kampanii odbyła się w warszawskiej siedzibie Polskiego Wydawnictwa Muzycznego 27 stycznia bieżącego roku. Wydarzeniu towarzyszyła konferencja prasowa.

Celem „Save the Music” jest wspieranie dobrej muzyki przy współudziale mody oraz sztuk wizualnych. Fundacja MEAKULTURA pragnie przybliżać sylwetki wybitnych muzyków, a także promować wartościową muzykę, bez względu na jej gatunek. Wartościową, czyli taką, która odznacza się profesjonalizmem, a przy tym wnosi do swojego gatunku coś nowego i niepowtarzalnego. Również tę, która przetrwała próbę czasu i potrafi zjednać sobie kolejne pokolenia odbiorców. Działania odbywają się na wielu płaszczyznach, od tworzenia prac artystycznych, kolekcji ubrań, poprzez publikowanie artykułów, aż po organizację imprez kulturalnych czy wydawanie publikacji  i płyt. W ramach kampanii odbędzie się szereg wydarzeń, takich jak wernisaże, koncerty, pokazy mody. Kupując unikatowe ubrania, będzie można wesprzeć działania Fundacji MEAKULTURA. Jak podkreśla Marlena Wieczorek, pomysłodawczyni kampanii, projekt zrzesza specjalistów, dla których muzyka jest treścią życia i którzy mają nadzieję zarazić swoją pasją innych.

Konferansjerzy - Joanna Stanecka i Michał Dworczyk; fot. Rafał Orłowicz.

"Save the Music" to nie tylko projekt promujący kulturę muzyczną – ma on także odcisnąć realny ślad w sposobie myślenia o niej poprzez edukowanie młodzieży i pokazywanie jej dobrych wzorców. Kolorowe ubrania, z wpadającymi w oko nadrukami, mają szansę zaciekawić młodych ludzi o wiele bardziej niż tradycyjny przekaz. Fundacja MEAKULTURA chce dotrzeć również do dorosłych, do miłośników muzyki, mody, sztuk wizualnych, nonkonformistów i trendseterów. Dr Piotr Jakubowski z UKSW, opiekun koła naukowego „Culture On”, który współpracuje z Fundacją podkreślał, że muzyka często służy jako nośnik tożsamości, także tej pokoleniowej, która sprawia, że muzyka z młodości towarzyszy nam na różnych etapach życia. Kampania adresowana jest więc do tych, którzy poprzez strój pragną zamanifestować swoją tożsamość i miłość do muzyki, ale również do ludzi, których można zachęcić do przygody z muzyką poprzez barwne wizerunki artystów.

 

fot. Rafał Orłowicz

fot. Rafał Orłowicz

Twórcy kampanii, od prawej: dr Marlena Wieczorek, Kinga Król, dr Piotr Jakubowski, dr Max Skorwider; fot. Rafał Orłowicz.

Na konferencji obecna była Kinga Król, właścicielka marki Confashion oraz twórczyni kolekcji „Save the Music”, która przeniosła grafiki Maksa Skorwidera na ubrania. Celem kampanii jest doprowadzenie do tego, żeby  niektórzy nosili T-shirt z Palestriną  przynajmniej z taką samą dumą, co ten z Che Guevarą. Jak podkreśla projektantka nasz strój bardzo wiele o nas mówi, bo jest ekspresją naszej osobowości, a intrygujący ubiór zawsze zwraca uwagę otoczenia i prowokuje do zadawania pytań.

fot. Rafał Orłowicz

Marlena Wieczorek - pomysłodawca kampanii i Kinga Król - projektantka; fot. Rafał Orłowicz.

Na konferencji nie zabrakło również autora wizerunków artystów, którzy dumnie prezentują się na ubraniach, Maxa Skorwidera. Z okazji kampanii stworzył on także plakaty dotyczące muzyki polskiej w okresie komunizmu. Każdy z nich wzbogacony był o krótki biogram i zarys dzieł słynnych muzyków, ale także wydarzeń kulturalnych takich jak np. festiwal w Jarocinie.

Wystawa plakatów Maxa Skorwidera; fot. Rafał Orłowicz.

Max Skorwider, Karina Dziubecka; fot. Rafał Orłowicz.

Kampania już przed konferencją zyskała wsparcie artystów, mediów i instytucji kultury. Partnerem strategicznym kampanii jest Polskie Wydawnictwo Muzyczne reprezentowane przez dr Daniela Cichego – Redaktora Naczelnego. Patronat nad wydarzeniem objęło także Narodowe Centrum Kultury. Do akcji dołączyły się media: przesluchania.com, Stowarzyszenie Artystów „Zdolni do Wszystkiego”, Cameral Music, Polskie Centrum Informacji Muzycznej, Presto, ModnaUlica.pl, All about music, Fragile, Jazz Soul, Antymuza, Szafa Muzyczna, O.pl, Infomusic.pl, Radio Kampus, MuzyczneABC.pl, Radio Merkury, Strych na wróble, Lulu Home. Z każdym dniem wokół kampanii gromadzą się nowi Ambasadorzy – choć reprezentują różne profesje i są w różnym wieku, to w swej branży uważani są za autorytety. Należą do nich: Harel, Tomasz Konieczny, Artur Ruciński, Piotr Beczała, Dorota Miśkiewicz, Władysław „Gudonis” Komendarek, Agnieszka Mrozińska – Jaszczuk, Krzysztof Tymendorf, Marcin Przybylski, Adam Bałdych, Cezariusz Gadzina, Jan Lisiecki, Łukasz Borowicz, Lena Piękniewska, Wojtek Blecharz, Natalia Kukulska, Waldemar Kuligowski. Podczas konferencji zaprezentowane zostały nagrania z wypowiedziami wybranych ambasadorów, którzy zgodzili się wesprzeć kampanię swoim wizerunkiem.

Daniel Cichy, Miłosz Bembinow; fot. Rafał Orłowicz.

Agnieszka Mrozińska-Jaszczuk, ambasadorka kampanii; fot. Rafał Orłowicz.

Wkrótce rusza strona internetowa ze sklepem, w którym będzie można zakupić ubrania z kolekcji zaprojektowanej przez Kingę Król. Kampania już teraz cieszy się dużym zainteresowaniem, ale wciąż można się z nami kontaktować. Być może macie jakiś pomysł, który mógłby nam pomóc? Odezwijcie się do nas, bo warto! Ze środków zebranych ze sprzedaży ubrań będziemy wspierać działania Fundacji MEAKULTURA (takie jak: rozwój stron musicfrompoland.eu, organizacja Konkursu Polskich Krytyków Muzycznych, wydawanie meakultura.pl, a być może nawet stworzenie festiwalu „Save the Music”).

 

Zapraszamy również do wsparacia inicajatywy na facebooku: SAVE THE MUSIC 

My wspieramy!

4allwomen.pl 

 

Przeczytaj:

Strefa artykułów

„MASZ TĘ MOC – 21 KROKÓW DO POZNANIA NOWEJ SIEBIE”

WYJĄTKOWA KSIĄŻKOWA PREMIERA 2018 ROKU KSIĄŻKA „MASZ TĘ MOC – 21 KROKÓW DO POZNANIA NOWEJ SIEBIE” Wraz z powiewem wiosny zbiega się najbardziej wyczekiwana przez ty...

Czytaj więcej

Jak pobudzić włosy do wzrostu

Jak pobudzić włosy do wzrostu Maska do włosów L’biotica BIOVAX to już kosmetyk kultowy, od lat ceniony nie tylko przez włosomaniaczki. Najnowsza maska BIOVAX Botanic z maliną mor...

Czytaj więcej

Kosmetyki zawierające jad żmii – światowy hit na wyciągniecie ręki

Kosmetyki zawierające jad żmii – światowy hit na wyciągniecie ręki Innowacyjne kosmetyki bogate w nowe, czasami zaskakujące składniki aktywne, mogą być alternatywą dla inwazyjnych z...

Czytaj więcej

Uwolnij blask swojego blondu z nową linią od John Frieda

Uwolnij blask swojego blondu z nową linią od John Frieda Na rynku pojawiła się nowość od znanej na całym świecie marki John Frieda. Kolekcja Sheer Blonde Brilliantly Brighter skierowana jes...

Czytaj więcej

Podróżuj bez dolegliwości choroby lokomocyjnej z opaskami Sea - Band

Podróżuj bez dolegliwości choroby lokomocyjnej z opaskami Sea - Band Nadeszła wiosna. Dni robią się coraz dłuższe, kiedy na dworze jest cieplej dużo chętniej wyruszamy na weekendowe...

Czytaj więcej

ORLY gorące kolory lata

ORLY gorące kolory lata Neon Earth to zestaw gorących barw ziemi, które podkręcają upalną atmosferę lata i delikatnych pasteli wprawiających w błogi nastrój wakacji. W palec...

Czytaj więcej

Demakijaż włosów – Twój nowy codzienny rytuał

Demakijaż włosów – Twój nowy codzienny rytuał Marka BIOVAX lubi inspirować się naturą. Tym razem, tworząc BOTANIC – nową linię kosmetyków do włosów,...

Czytaj więcej

Kuszące usta

Kuszące usta Śledzisz trendy w makijażu, precyzyjnie dobierasz kolor pomadki? Jednak aby zachwycać pięknymi ustami, należy o nie odpowiednio zadbać. Na spierzchniętych i wysuszonych wargach...

Czytaj więcej

Cała prawda o cellulicie – komentarz ekspercki

Cała prawda o cellulicie – komentarz ekspercki Wydatne biodra, piersi i cellulit – wszystkie te cechy charakterystyczne dla płci pięknej noszą nazwę trzeciorzędowych cech płciowych...

Czytaj więcej

FITO Lift Care - Globalne odmłodzenie skóry dojrzałej

FITO Lift Care - Globalne odmłodzenie skóry dojrzałej FITO Lift Care to linia kosmetyków do kompleksowego odmładzania wyglądu skóry twarzy, szyi i dekoltu. Polecana do cery...

Czytaj więcej

Shimmer do ust – idealny na każdą okazję

Shimmer do ust – idealny na każdą okazję Metaliczne wykończenie makijażu ust to hit tego sezonu! Wybierz odcień, który podkreśli Twoją urodę i dopełni kreację. Błyszcz, int...

Czytaj więcej

Porządek w chaosie...czyli 4 sposoby na organizację w damskiej torebce

Porządek w chaosie – czyli 4 sposoby na organizację w damskiej torebce O tym, co można znaleźć w damskiej torebce krążą legendy. Obok najbardziej oczywistych przedmiotów, kobie...

Czytaj więcej

Odkryj Balance T-zone!

Zoom na strefę T, czyli jak dbać o cerę mieszaną. Odkryj Balance T-zone! Masz tłustą skórę w strefie T, natomiast na policzkach często się przesusza? Najwyższy czas na przywr&oacut...

Czytaj więcej

Skóra idealnie nawilżona

Skóra idealnie nawilżona Słońce, wiatr, słona woda niekorzystnie wpływają na stan skóry. Staje się sucha, napięta, szorstka, może zacząć łuszczyć się, swędzieć, a nawe...

Czytaj więcej
facebook instagram