WYIMEK

Aby móc nazywać się projektantem, trzeba starać się przełamywać konwencję i starać się wyjść poza dotychczasowe ramy i szufladki.

WYIMEK

Pomysł połączenia haute couture z prêt-à-porter powstał z potrzeby stworzenia linii toreb z luksusowych materiałów dostępnych dla każdej kobiety ceniącej ekskluzywny produkt.

TYTUŁ: Na każdą kobietę jest jakiś Kruczek

LEAD: Joanna Kruczek to marka sama w sobie. Jej projekty torebek łączą w sobie to, co teoretycznie jest nie do połączenia: haute couture z prêt-à-porter. Każdy model jest unikatowy i jedyny w swoim rodzaju. Ale to nie wszystko – co jeszcze kryje się pod marką Joanna Kruczek? 

Rozmawiała: Dagmara Nawratek

I.K.: W jaki sposób wykorzystuje Pani swoją wiedzę antropologiczną w świecie high fashion?

J.K.: Antropologia kulturowa zajmuje się człowiekiem w kontekście społeczności; dokładnie tak samo jest z modą. To, co nosimy, jest kwestią tego, w jakim środowisku przebywamy. Moda wysoka to podniesienie poprzeczki ponad to, czego „wymaga” od nas kontekst społeczny. Analizując modę w aspekcie kulturowości, staram się tworzyć kolekcję w oparciu o zapotrzebowanie społeczeństwa, jednocześnie podnosząc poziom moich produktów do tzw. high fashion.

Uczestniczy Pani w realizacji komercyjnych sesji ślubnych, a także sesji zdjęciowych dla czasopism i portali internetowych. Zajmuje się Pani również stylizacją pokazów mody. Skąd czerpie Pani inspiracje?

Inspiracje są wszędzie i są wszystkim. Wystarczy tylko uruchomić wyobraźnię.

Jakie tematy porusza Pani podczas szkoleń z zakresu kreacji wizerunku, które organizuje Pani zarówno dla firm, jak i osób prywatnych?

Jeżeli szkolenie przeprowadzam dla firm i dotyczy zakresu biznesowego dress codu poza przedstawieniem norm i specyfikacji takiego stroju staram się przekazać, jak istotnym zawodowo czynnikiem jest odbiór nas przez ubiór w środowisku, tutaj zazwyczaj korporacyjnym – zarówno jako pracowników, jak i szefów. W indywidualnych szkoleniach jest inaczej. Skupiam się na potrzebach danej osoby. Każda z tych postaci to indywidualność i zgodnie z jej charakterem przeprowadzam szkolenie. Bo to człowiek, jego wnętrze i osobowość sprawiają, że mówimy o „kreacji”, nie samo ubranie.

Czy Pani projekty można traktować jak dzieła sztuki użytkowej?

Takie jest moje zamierzenie jako twórcy i tak mam nadzieję mój produkt jest odbierany.

Skąd wziął się pomysł na połączenie haute couture z prêt-à-porter?

Haute couture jest tym dla mody prêt-à-porter, czym teatr dla telewizji. To wzniesienie się ponad codzienność w modzie, przy zachowaniu użytkowości produktu – połączenie niepołączonego – jest fascynujące. Uważam, że aby móc nazywać się projektantem, trzeba starać się przełamywać konwencję i starać się wyjść poza dotychczasowe ramy i szufladki. Polki poszukują w modzie unikatowości, cenią doskonałe wykonanie, na pewno docenią tworzenie torebek wyjątkowych, tworzonych hand made, ale nie jak zazwyczaj na rynku z materiałów recyklingowych, ale z skór, jedwabi i atłasów od najlepszych dostawców.

Pomysł połączenia haute couture z prêt-à-porter powstał również z potrzeby stworzenia linii toreb z luksusowych materiałów, tworzonych w pojedynczych egzemplarzach, ale dostępnych nie tylko dla największych sław, ale dla każdej kobiety ceniącej ekskluzywny produkt. Dlatego „na każdą kobietę jest jakiś Kruczek”!

Na czym polega usługa personalizacji torebek?

Przed wszystkim na rozmowie z klientką. O jej marzeniach i potrzebach. Wspólnie tworzymy jedyny egzemplarz na świecie.

Jakie modele torebek proponuje Pani na sezon wiosna-lato 2015?

W tym sezonie stawiam na geometryczne formy i skóry z połyskiem. Ten trend to must have sezonu. Proponuję również połączenie skóry z koronką i nie zapominam o wnętrzu torebek – w mojej kolekcji podszewki i organizacja wnętrza torebki to jeden z priorytetów! Zgodnie z założeniem marki – te modele nie powtórzą się w kolejnych kolekcjach z tych samych materiałów, czy w dokładnie takich samych odsłonach. Dzięki temu każdy kruczek jest jedyny w swoim rodzaju!

Przeczytaj:

Strefa artykułów

„MASZ TĘ MOC – 21 KROKÓW DO POZNANIA NOWEJ SIEBIE”

WYJĄTKOWA KSIĄŻKOWA PREMIERA 2018 ROKU KSIĄŻKA „MASZ TĘ MOC – 21 KROKÓW DO POZNANIA NOWEJ SIEBIE” Wraz z powiewem wiosny zbiega się najbardziej wyczekiwana przez ty...

Czytaj więcej

Jak pobudzić włosy do wzrostu

Jak pobudzić włosy do wzrostu Maska do włosów L’biotica BIOVAX to już kosmetyk kultowy, od lat ceniony nie tylko przez włosomaniaczki. Najnowsza maska BIOVAX Botanic z maliną mor...

Czytaj więcej

Kosmetyki zawierające jad żmii – światowy hit na wyciągniecie ręki

Kosmetyki zawierające jad żmii – światowy hit na wyciągniecie ręki Innowacyjne kosmetyki bogate w nowe, czasami zaskakujące składniki aktywne, mogą być alternatywą dla inwazyjnych z...

Czytaj więcej

Uwolnij blask swojego blondu z nową linią od John Frieda

Uwolnij blask swojego blondu z nową linią od John Frieda Na rynku pojawiła się nowość od znanej na całym świecie marki John Frieda. Kolekcja Sheer Blonde Brilliantly Brighter skierowana jes...

Czytaj więcej

ORLY gorące kolory lata

ORLY gorące kolory lata Neon Earth to zestaw gorących barw ziemi, które podkręcają upalną atmosferę lata i delikatnych pasteli wprawiających w błogi nastrój wakacji. W palec...

Czytaj więcej

Roślinny detoks dla skóry

Roślinny detoks dla skóry. Lato w miejskim ogrodzie? Czemu nie. Z dala od zgiełku, pośpiechu i miejskich zanieczyszczeń. Dzięki nowym kosmetykom tołpa z linii urban garden twoja sk&oac...

Czytaj więcej

Demakijaż włosów – Twój nowy codzienny rytuał

Demakijaż włosów – Twój nowy codzienny rytuał Marka BIOVAX lubi inspirować się naturą. Tym razem, tworząc BOTANIC – nową linię kosmetyków do włosów,...

Czytaj więcej

Kuszące usta

Kuszące usta Śledzisz trendy w makijażu, precyzyjnie dobierasz kolor pomadki? Jednak aby zachwycać pięknymi ustami, należy o nie odpowiednio zadbać. Na spierzchniętych i wysuszonych wargach...

Czytaj więcej

Cała prawda o cellulicie – komentarz ekspercki

Cała prawda o cellulicie – komentarz ekspercki Wydatne biodra, piersi i cellulit – wszystkie te cechy charakterystyczne dla płci pięknej noszą nazwę trzeciorzędowych cech płciowych...

Czytaj więcej

FITO Lift Care - Globalne odmłodzenie skóry dojrzałej

FITO Lift Care - Globalne odmłodzenie skóry dojrzałej FITO Lift Care to linia kosmetyków do kompleksowego odmładzania wyglądu skóry twarzy, szyi i dekoltu. Polecana do cery...

Czytaj więcej

Shimmer do ust – idealny na każdą okazję

Shimmer do ust – idealny na każdą okazję Metaliczne wykończenie makijażu ust to hit tego sezonu! Wybierz odcień, który podkreśli Twoją urodę i dopełni kreację. Błyszcz, int...

Czytaj więcej

Porządek w chaosie...czyli 4 sposoby na organizację w damskiej torebce

Porządek w chaosie – czyli 4 sposoby na organizację w damskiej torebce O tym, co można znaleźć w damskiej torebce krążą legendy. Obok najbardziej oczywistych przedmiotów, kobie...

Czytaj więcej

Odkryj Balance T-zone!

Zoom na strefę T, czyli jak dbać o cerę mieszaną. Odkryj Balance T-zone! Masz tłustą skórę w strefie T, natomiast na policzkach często się przesusza? Najwyższy czas na przywr&oacut...

Czytaj więcej

Skóra idealnie nawilżona

Skóra idealnie nawilżona Słońce, wiatr, słona woda niekorzystnie wpływają na stan skóry. Staje się sucha, napięta, szorstka, może zacząć łuszczyć się, swędzieć, a nawe...

Czytaj więcej
facebook instagram